Monday, June 8, 2009

Malam Sanggar Mustika

Posted by Majlis Tertinggi Kelab UMNO Jakarta |



5 JUN 2009 - Kelab Umno Jakarta(KUJ) dengan kerjasama Persatuan Kebangsaan Pelajar-Pelajar Malaysia di Indonesia Cawangan Jakarta (PKPMI-CJ) telah mengadakan Program Malam Sanggar Mustika bertempat di mini stadium Kedutaan Besar Malaysia,Kuningan.

Program yang diadakan julung kalinya ini di telah sertai sekitar 58 orang peserta lelaki & wanita yang mewakili Universitas Indonesia, Universitas Trisakti, Universitas Kristen Krida Wacana, Universitas Prof Moestopo, dan Universitas Islam Negeri Syahidatullah.

Program ini telah dimeriahkan oleh kehadiran para pelajar dan tetamu VIP. Antaranya adalah Tuan Yang Terutama Duta Besar Malaysia, Dato’ Zainal Abidin Bin Zain, Menteri Penasihat Jabatan Perdana Menteri , Encik Hanip Hj Md Salleh, Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia , Dr. Junaidy Bin Abu Bakar, Pegawai JPA En. Jazman Azi B Jamalludin dan isteri, wakil dari Nationwide Malaysia, Director of DVI Indonesia ,Tuan Lavesh M Satani dan pegawai-pegawai kedutaan beserta keluarga.


Hos Malam Sanggar Mustika - Maisarah & Izun Nasheef

Hos pada Malam Sanggar Mustika ini adalah Maisarah dan Izun Nasheef. Program ini bermula pada pukul 7:45 malam dengan persembahan pembukaan Marawis oleh anak-anak yatim dari Santunan Aisiyah, Grogol. Setelah itu dilanjutkan dengan ucapan dari ketua program, Saudara Ammar dan dirasmikan oleh YB Menteri Penasihat Jabatan Perdana Menteri di Kedutaan Besar Malaysia Indonesia , Encik Hanip Hj Md Salleh. Perasmian dilakukan dengan memotong pulut kuning yang sebagai simbolik pada acara tersebut.

Persembahan telah dibagi menjadi 2 bahagian. Berikut merupakan persembahan pelajar-pelajar pada bahagian pertama:


Pelajar-pelajar universitas Prof. Moestopo dengan tarian ‘Asmaradana’


Bacaan sajak oleh pelajar TRISAKTI


Persembahan oleh pelajar UIN (dikir barat)


Persembahan dari tetamu jemputan anak-anak Santunan Aisiyah (Marawis)


Persembahan oleh pelajar UI (Akustik)


Persembahan oleh pelajar MOESTOPO (Tribute P.Ramlee)

Makanan dan minuman telah disajikan kepada para hadirin sepanjang persembahan dilangsungkan. Acara dilanjutkan dengan pemberian cenderamata kepada tetamu kehormat oleh Ketua Pengarah Malam Sanggar Mustika, saudara Ammar Abdul Adzis diiringi oleh saudara Mohd Rizal Abd Rahman.

Kemudian persembahan dilanjutkan dengan:


Bacaan sajak oleh pelajar UKRIDA dan TRISAKTI (Rizal & Nabieh)


Persembahan dari tetamu jemputan anak-anak Santunan Aisiyah (Marawis)


Persembahan oleh pelajar UI (Lakonan)


Persembahan oleh pelajar UKRIDA (Band Akustikc 05- Eyeshut Band)


Persembahan oleh pelajar TRISKATI (Lakonan dalam lagu)


Persembahan dari tetamu jemputan Indonesian Idol (Ibeth)


Persembahan khas dari Dr. Junaidy

Acara diakhiri dengan penyampaian sijil untuk para peserta. Program ini tamat tepat jam 10:15 malam.

KUJ dengan ini mengucapkan ribuan terima kasih kepada para peserta, warga kerja Malam Sanggar Mustika, wakil Kedutaan Besar Malaysia, wakil pihak sponsor(PT Double Vision & Nationwide) dan semua pelajar yang telah terlibat dalam menjayakan Program Malam Sanggar Mustika.

0 comments: