Saturday, November 15, 2008

Malam Sedondang Sayang

Posted by Majlis Tertinggi Kelab UMNO Jakarta |

Malam Sedondang Sayang
Aula UKRIDA

Alhamdulillah majlis berjalan lancar pada malam tersebut. Jumlah hadirin yang hadir menepati estimation yang dibuat panitia. Sokongan daripada Kedutaan Besar Malaysia juga turut dihargai apabila pihak mereka menghantar satu bas rombongan bagi mengikuti program pada malam tersebut.
Turut hadir Timbalan Duta, En Amran Mohd Zin, Pengarah MARA Indonesia. En Jusoh, Pegawai JPA Indonesia, En Jazman, dan Rektor UKRIDA, Pdt Prof Aristarchus.
Pelajar-pelajar dari Universitas Trisakti, Universitas Kristen Krida Wacana, Universitas Prof. Moestopo, Universitas Indonesia, Universitas Islam Negeri Syahidatullah, dan beberapa institut pengajian yang lain turut datang menggamatkan sesuana pada malam tersebut.
Antara acara kemuncak yang disenangi oleh para hadirin adalah persembahan teater khas dariapda pelajar-pelajar tahun pertama tuan rumah (UKRIDA).
Teater bertajuk 'Tanah Bernanah' yang diadaptasikan dari sebuah teater asal Filipina ini diarahkan oleh Exco Kebudayaan Kelab UMNO Jakarta, saudara Ammar Abd Adzis, satu-satunya pelajar Malaysia yang kini menuntut dalam bidan Perfileman dan Televisi di Institut Kesenian Jakarta.

0 comments: