Wednesday, September 10, 2008

Sahur On The Road!

Posted by Majlis Tertinggi Kelab UMNO Jakarta |


Sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, Kelab UMNO Jakarta akan mengadakan satu program amal yang dinamakan program Sahur On the Road. Program ini sebenarnya adalah satu aktiviti untuk membantu orang fakir miskin dan homeless di pinggir-pinggir jalan kota Jakarta dalam mengurangi beban susah hidup mereka dengan membekalkan mereka bekalan juadah sahur untuk berpuasa.
Program yang bakal dijalankan pada 20 September kelak ini melibatkan beberapa usaha dalam mengumpulkan dana serta derma bagi membolehkan kami untuk menggunakan wang hasil derma tadi untuk menyediakan juadah bersahur dalam bentuk nasi bungkus, dan akan dibahagiakan di beberapa kawasan yang telahpun dikenalpasti.
Antara program yang terlibat dalam mengumpul dana selain pengumpulan derma dari universiti-universiti di Jakarta, antaranya adalah akan dibuka booth Ujian kesihatan gula dan tekanan darah, jualan bunga serta beberapa yang berkonsep 'membeli sambil menderma' akan dilakukan di lokasi-lokasi awam berpotensi sekitar kota Jakarta.
Berikut adalah details perjalanan aktiviti pengumpulan dana bagi program Sahur On The Road anjuran Kelab UMNO Jakarta:

Ujian Glukosa Darah dan Tekanan Darah Sambil Menderma:
Tempat: Gelora Bung Karno, Senayan
Tarikh : Sabtu dan Ahad (13/14 September 2008)
Waktu: Jam 6am
Jualan Amal
Tempat: KL Village, Jl Jaksa
Tarikh: Jumaat, 12 September 2008
Masa : 8.00pm
Tempat: King's Corner, Kemang
Tarikh: Sabtu, 13 September 2008
Masa : 8.00pm
Bagi yang berminat menyertai kami dalam menjayakan program ini, kami sangat-sangat mengalu-alukan sumbangan anda.
Sila hubungi Kelab UMNO Jakarta di e-mail kami, kelabumno_jakarta@yahoo.com; atau anda boleh menelefon talian +628179143265; atau sumbangan juga boleh disalurkan lansung ke dalam akaun Kelab UMNO Jakarta yang boleh didapati di link ini.

0 comments: