Sunday, March 22, 2009

MAJLIS PERPISAHAN PEGAWAI KEDUTAAN BESAR MALAYSIA

Posted by Majlis Tertinggi Kelab UMNO Jakarta |



Sempena tamatnya perkhidmatan beberapa pegawai di Kedutaan Besar Malaysia, satu majlis perpisahan telah diadakan bagi meraikan pegawai-pegawai tersebut bertempat di Dewan Kedutaan Besar Malaysia. Pegawai – pegawai yang diraikan adalah :

1. En Jusoh Bin Hamat : Ketua Pegawai MARA
2. Ustaz Tuan Ismail Bin Tuan Abdullah : Atase Agama
3. En Rosli Bin Sakimin : Setiausaha (1) Pendidikan
4. Tn Hj Elias Bin Jafary : Warden Wisma Malaysia
5. Pak Osman : Kakitangan Pengurusan Kitas
6. Pak Ibrahim : Wisma Malaysia

Turut diraikan para isteri pegawai –pegawai tersebut. Seramai hampir 200 orang pelajar masing-masing dari Universitas Trisakti, Universitas Kristen Krida Wacana, Universitas Prof. Moestopo, Universitas Indonesia, dan Universitas Islam Negeri Syahidatullah menghadiri majlis ini. Majlis bermula dengan pembukaan oleh pengerusi majlis, dilanjut dengan bacaan doa, jamuan makan, dan ucapan dari wakil pelajar. Mereka mengucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga buat semua pegawai yang telah memberikan banyak bantuan dan sokongan dalam hal menjaga kebajikan pelajar-pelajar.

Seterusnya ucapan dari pegawai – pegawai yang diraikan. Mereka berpesan supaya para pelajar terus berusaha mengekalkan prestasi belajar dan juga tetap memberikan kerjasam yang baik kepada pegawai-pegawai baru yang bakal datang bagi menggantikan tempat mereka. Mereka juga mengucapkan ribuan terima kasih di atas kerjasama yang telah diberika oleh para pelajar dalam masa pengurusan mereka.

Majlis dilanjutkan dengan pemberian cenderamata dari Persatuan Pelajar Malaysia di Indonesia Pusat dan Cawangan Jakarta serta Kelab UMNO Jakarta kepada para pegawai ayang akan bersara. Majlis diakhiri dengan sesi bersalaman dan bergambar bersama para pegawai.



0 comments: