Wednesday, November 17, 2010

Khas :: Perutusan ucapan dari Pengarah EMI , Dato' Dr Junaidy

Posted by Majlis Tertinggi Kelab UMNO Jakarta |



Assalamualaikum kepada semua pelajar-pelajar Malaysia di Indonesia dan yang masih berada di Malaysia.Saya,isteri dan keluarga serta warga Education Malaysia Indonesia ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua pelajar-pelajar. Saya ingin maklumkan bahawa mulai 16 September 2010, atas arahan Kabinet Malaysia, JPMI dan Bahagian Promosi Pendidikan telah bergabung dan nama baru bagi Jabatan saya adalah Education Malaysia Indonesia (EMI).

Bagi pelajar-pelajar Jogjakarta dan sekitarnya yang masih berada di Jogjakarta, saya harap selalu berhati-hati dan bagi yang masih berada dengan keluarga di Malaysia, gunakan peluang ini untuk menenangkan diri masing-masing.

Tahun ini kita telah menempuh banyak cabaran di Indonesia. Namun cabaran-cabaran ini dapat kita tempuhi bersama dengan baik. Saya amat berterima kasih atas kerjasama semua pimpinan pelajar dan para pelajar yang telah memberikan kerjasama yang padu dan baik kepada pejabat saya dan Kedutaan Besar Malaysia dalam menangani pelbagai cabaran.

Alhamdulillah, kita juga berjaya menganjurkan Bandung Games 2010 dan tahniah serta syabas kepada panitia Bandung Games yang telah bertungkus-lumus mengatur urus games yang pertama kalinya ini. Manakala, pemimpin Kelab Umno Indonesia juga diberi kepercayaan oleh pucuk pimpinan untuk berucap di Perhimpunan Agung UMNO mewakili Kelab-kelab UMNO Luar Negara seluruh dunia. Syabas saudara Rizal.

Pada tahun hadapan, PKPMI Pusat akan mengadakan Kongres PKPMI di Bali dan dijangka YB Menteri Pengajian Tinggi Malaysia akan menyertai pimpinan pelajar-pelajar pada acara tersebut.

Akhir sekali saya menyeru semua pimpinan baru PKPMI dan Kelab UMNO agar lebih aktif dalam menjaga kebajikan pelajar dan sekali gus meningkatkan kualiti diri dalam pelbagai bidang sama ada akademik atau non-akademik.

SALAM AIDIL ADHA.

Dato' Junaidy Abu Bakar, Ph.D
Pengarah
Education Malaysia Indonesia (EMI)
Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia (MOHE)
Kedutaan Besar di Indonesia
Jakarta.
+62 81 80 88 11111
ddrjunaidy@mohe.gov.my

0 comments: